7 Eylül 2013 Cumartesi

VOLVO S 60 1.6 Drive PowerShift SÜRÜŞ İZLENİMİ

Volvo satın alıyorsanız herhalde ilk kriteriniz güvenlik olmalı... Yok ama artık çoğu kişinin kriteri sadece güvenlik değil.... Yeni Volvo larda güvenliğin yanısıra artık tasarım, sportiflik, ergonomi vs.. gibi özellikler de çok iyi bir şekilde harmanlanmış.
Aslında bu tasarım anlayışı C30 ile kendini göstermeye başlamıştı. Ancak S60 da bu durum çok farklı bir noktaya ulaştı. 


İç mekana geçersek, asimetrik havalandırma ızgaraları en dikkatimi çeken şey oldu. Ortadaki büyük havalandırma menfezinin hemen üzerinde standart olarak sunulan 5 inch lik bir ekran bulunuyor. Bu ekran Advanced donanım paketiyle birlikte 7 inch e yükseliyor. 
Bu ekrandan araçla ilgili ayarlar yapılabiliyor. Kör nokta uyarı sistemi, ESP, Şerit Takip Asistanı gibi opsiyonlar kontrol ediliyor. Ancak sistem tepkileri biraz yavaş...



Start&Stop, BLIS, Şerit Takip Asistanı, Park Sensörleri gibi sistemlerin devreye alınması ise konsolun en altındaki düğmelerden yapılıyor. Onların hemen üzerinde ise klima kontrolleri mevcut. Düğmeler gayet ergonomik ve kolay kullanılıyor.



1.6 litrelik motor V40, S60, S80 modellerinde baz motor olarak kullanılan bir motor. Aslında bu motoru FORD ve PSA grubu ortak olarak geliştirdi. Önceleri üstten çift eksantrikli olan motor, yapılan modifikasyon ile tek eksantrikli hale getirildi. Eskiden 110 HP ve 240 Nm gibi verileri olan motorun yeni verileri 115 HP ve 270 Nm olarak veriliyor. Bu sınıfta bu hacimde bir motorun araçlara uygun olmadığını düşünebilirsiniz. Ancak Türkiye deki vergi sistemini yenmenin tek yolu malesef düşük hacimden geçiyor. 
Testimizde 0-100 km\sa arasını 11 saniyede alan Volvo nun maksimum hız ibresi 200 km\sa de düz yolda takılı kalıyor. Ancak hızlanma 120-130 km lerden sonra ciddi oranda zayıflıyor. Adeta araç " Artık basma, daha fazla gitmek istemiyorum" dercesine hızlanıyor. 
Powershift otomatik şanzıman (yani yarı otomatik) Ford modellerinden de tanıdık bir yapı. Vites geçişleri tek kavramalı şanzımanlardan oldukça hızlı ancak bir DSG olması için daha yol alması gerekiyor. 
Yakıt Tüketimi??? Beklenen şekilde 6.5 Litre ortalama tüketim elde ettim. Bu da sınıf ortalamalarında bir değer olarak karşımıza çıkıyor. Aslına bakarsanız otomatik vites konforunu 6.5 L dizel yakarak yaşatan VOLVO bence başarılı bile sayılır. 

Sürüş sırasında aracın süspansiyonları beni çok etkiledi. Yoldaki engebeleri oldukça iyi bir şekilde filtre eden bir süspansiyon sistemi var. Hamile bayanlar bile rahatlıkla yolculuk edebilir. Ayrıca aracın yalıtımı da gayet başarılı. Yol, motor, süspansiyon gibi gürültüler pek hissedilmiyor.


Eski kasada arka koltuk diz mesafesi oldukça sıkıntılıydı. Ancak Volvo bu kasada bu sorunu çözmüşe benziyor. Artık arkada oturan yolcular da rahat...



En iddialı konuya gelelim... Güvenlik.. Youtube a "S 60 small overlap test" yazıp sonuçları diğer araçların sonuçları ile karşılaştırın. Volvo bu testte en güvenli otomobil.. Bu test ise bana göre yapılmış en zorlayıcı test... Yani Volvo dünyanın en güvenli otomobili olma iddiasını sürdürüyor.


işte size bir link: http://www.youtube.com/watch?v=vtsXK_Rryug   


Buradan yola çıkarak diğer otomobilleri de görebilirsiniz. 


Sonuç olarak Volvo S 60 premium segmentte rakipleri olan A4, C serisi, 3 serisi arasında 1.6L dizel motoruyla fiyat olarak oldukça avantajlı bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor. Bunun yanında yakıt tüketimi olarak da makul. Şimdilik tek kusuru performansı... Ancak teknoloji hızla gelişiyor... Birkaç yıl sonra aynı hacimden ne gibi bir güç alınır da S 60 da kullanılır; bunu hep beraber göreceğiz.


Otomobil Blog Turkiye
Otomobil Blog Türkiye
Volvo S60 Blog

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder