5 Eylül 2013 Perşembe

F30 BMW 316 i Sürüş İzlenimi

Sürüş keyfini motto olarak edinmiş bir marka: BMW... Peki bu herkesin aşina olduğu 1.6 Litrelik bir hacim ile mümkün olabilir mi? 

Daha önce de aynı hacmi kullanan 316 i ler için bu sorunun cevabı net bir "hayır" olabilirdi. Ancak yeni kasasıyla birlikte gelen güncel 1.6 Litrelik motor kafanızdaki tüm ön yargıları yıkmaya hazır! 



Selefi gibi atmosferik olmak yerine bu motor turbo beslemeli olarak tasarlanmış. 4350 d/d’de 136 hp güç üreten ünite 1350 d/d gibi çok düşük bir devirden itibaren de maksimum torku olan 220 Nm’yi hizmetinize sunmayı başarıyor. 0-100 km/s hızlanmasını fabrika verilerine göre 9.2 saniyede tamamlayan otomobil yine fabrika verilerine göre 210 km/s hıza ulaşıyor. Otoban testlerinde de hem kendimizin hem de farklı kullanıcıların verilerine göre araç bu hıza ulaşmakta zorlanmıyor. Zaten YouTube da aracın hızlanma ve son hız videolarınızı izleyebilirsiniz. 












Peki ya tüketim? Bence bu ülkemizde en önemli kısım... Bizim kullanımımızla araç 8.2 Litre ortalama tüketime imza attı. Ancak bu rakam rahatlıkla aşağılara çekilebilir. Nitekim kullanıcılardan alınan bilgilere göre 7.5 Litre ortalama tüketimi yakalayan hatta şehir dışında  5.5 Litreleri yakalayan kullanıcılar mevcut. Bu rakamlar 1480 kg lık boş ağırlığa sahip bir araç için günümüz için mükemmel. 




Yeni 3 serisi, güncel 5 serisi (F10) ile iç mekan açısından büyük benzerlikler taşımakta. Benzerlik aracın arka ve yan kısmında da net olarak fark ediliyor. 3 serisini 5 serisinden ayırt etmek için ön far tasarımına bakmak gerekiyor. BMW logosuna doğu incelerek uzayan farlar 3 serisinin karakteristik özelliği olarak karşımıza çıkıyor.   



Özellikle sport donanım paketli test aracımız gerçekten bu paketin hakkını verecek kadar sportif... Özellikle iç mekan olarak.  Kırmızı detaylarla şekillendirilmiş iç mekan ve ön konsol çok havalı. Kullanılan malzeme kalitesi ise verilen paraya değecek şekilde...




Oturma pozisyonu, direksiyon konumu, i-drive araçlarının yerleşimi son derece ergonomik. Sunulan ekranın büyüklüğü yeterli, ancak istenirse daha geniş ekran da opsiyonel olarak sunuluyor. 






Aracın 4 kullanım modu var. EcoPro, Comfort, Sport ve Sport+. EcoPro modunda sakin davranan ve devri hep en düşükte tutan şanzıman, Sport+ modunda maksimum performans için çalışıyor. Ancak yukarıda bahsedilen düşük yakıt tüketimleri EcoPro da iken yakalanan veriler, bunu da belirtmeliyim. 
Sport+ modda donanım seviyesine göre süspansiyonlar sertleşebiliyor. Ayrca ESP de daha geç devreye girerek heyecan katsayısını arttırıyor. Ancak araç sınıfının bana göre yol tutuş konusundaki en iyisi....

Direksiyon müthiş çalışıyor, o kadar direkt ki verilen emirleri harfiyen uyguluyor. Kısacası bu araç" Leb Demeden Leblebiyi Anlıyor" 


Yeni 3 serisi iç mekan genişliği konusunda selefinden oldukça iyi durumda. bagaj genişliği, diz mesafesi 3 serisinin kronik sorunu olmaktan çıkmış gibi görünüyor. Ancak şaft tüneli hala yüksek.

Güvenlik konusunda da tabii ki aracın EuroNcap dan 5 yıldızı var. İçeridekileri oldukça iyi koruyor.





Sonuç olarak ülkemiz şartlarında bu araç 1.6 L motoruyla, düşük yakıt tüketimiyle, katlanılabilir vergisiyle mantıklı bir seçenek. Tabii ki her şey zevk meselesi, ancak ön yargınız bile olsa mutlaka test edip öyle karar verin derim. 

Otomobil Blog Turkiye
Otomobil Blog Türkiye
BMW 3 Serisi Blog












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder