6 Eylül 2013 Cuma

MERCEDES BENZ W204 C 180 BlueEFFICIENCY

1.6 litrelik motorun kullanılmasıyla birlikte Türkiye de bolca görülen C serisinin kaderi MB Türkiye Direktörü Jürgen Ziegler in önerisiyle bir önerisiyle değişti. Türkiye deki vergi sistemini Alman lara anlatan Ziegler önceleri bir direnç ile karşılaşsa da onları yılda 5000 adet satacağına inandırınca Alman lar da TR ye özel bir motor tasarladılar. Böylece çok daha geniş kitleler Mercedes in tadını alma şansını yakaladı. 






Başlangıçta kompresörlü olan bu makine yerini güncel olan Turbo beslemeye bıraktı. Ayrıca 5 ileri olan şanzımanın yerini de 7 ileri olan ileri teknolojik bir vites kutusu aldı. 




5300 d/d da 156 HP güç üreten bu motor 1250-4000 devir aralığında da 250 Nm tork üretiyor. Torkun alt devirlerde üretilmesi motorun da devamlı düşük devirlerde çalışmasına, yakıt tüketiminin azalmasına ve motor ömrünün artmasına neden oluyor. 0 dan 100km\sa hıza 8.5 sn de ulaşan aracın maksimum hızı saatte 225 km. yaptığımız testte kalkışta aracın isteksiz olduğunu, ancak hızlandıkça daha da artan bir ivmeyle hızlanıyormuş hissini verdiğini söyleyebiliriz. 

Bu motor bu kasayı çeker mi sorusunun cevabı net bir evet!. Fazlası sizin zevkinize kalmış, Ancak dediğim gibi, bu makina yeter de artar bile...

Gelelim yakıt tüketimine.... Fabrika verisi ortalamaları 6.4 L olarak verilse de reelde biz 8.9 L lik değer elde ettik. Ancak sıkışık trafikte bu miktarın artması beklenebilir.



Tasarımından bahsetmek gerekirse, daha önce böyle bir C class üretilmedi diyebiliriz. Özellikle makyajdan sonra araç oldukça sportif görünüyor. Bundan daha iyisini nasıl yapacaklar sorusunu insan kendisine sormadan edemiyor. Özellikle Avantgarde ve AMG donanımında ızgaraya gömülü Mercedes Amblemi agresif görüntüyü en uç noktaya taşıyor. Ancak Elegance daki gibi kaput üstünde amblem taşımayı seven insanlar da alınmasın. Onun da havası ayrı...




İç mekan olarak pek iddialı olarak başlamasa da yapılan makyajdan sonra C serisinin iç mekanında önemli iyileştirmeler yapılmış. Estetik iyileştirmelerin yanı sıra malzeme kalitesi de en üst düzeyde. İşçilik için söz söylemeye gerek yok, her zamanki gibi mükemmel...

Kol dayama kısmının önünde Command Sisteminin joystick i bulunuyor. Bunun yardımıyla radyo, navigasyon ve araç konfigürasyonlarını ayarlamak mümkün.













Peki bu araç ferah ve geniş bir araç mı? O kadar da değil. Bu yüzden olmalı ki bazıları "Mercedes E Serisinden Başlar" gibi bir söz ediyorlar... 4 kişi rahatça seyahat edebilir ancak 5. kişi işi tamamen bozar...











Yol Tutuş?? Hiç dert etmeyin... Harika denebilir. ESP mevcut ama kaç kere devreye sokabilirsiniz?? Bence yılda birkaç kez... Daha fazla değil...


Sonuç olarak, her ne kadar ülkemizde benzin fiyatları canımızı acıtsa da Mercedes keyfini yaşamak için en uygun yol bu araçtan geçiyor... A serisinden konforlu, B den daha atik, ikisini sanki bir potada eritmiş bir model.

Şiddetle tavsiye ederim. 
































Otomobil Blog TurkiyeOtomobil Blog TürkiyeMercedes C 180 Blog

2 yorum: