16 Eylül 2013 Pazartesi

GRAND CHEROKEE 3.0 CRD - HALA ARAZİDEKİ EN İYİSİ Mİ?

"Jip" sözünü jenerik isim haline getiren bu marka 1941 yılından beri arazi araçları üretiyor. Teste konu olan model 1993 yılında üretimine başlanan Grand Cherokee modeli.. Hatta bu modelin de en üst donanımlı versiyonu olan Overland versiyonu... 
İlk modelinden itibaren her model yenilendiğinde daha sportif ve Avrupai bir yapıya kavuşan model, bu haliyle resmen Avrupalı modellerine meydan okuyor.
Diğer modellerle karşılaştırıldığında (BMW X5, Mercedes ML serisi gibi) benzer boyutlara sahip olduğunu anlıyoruz. Yani onlar gibi oldukça iri. Ama onlardan farklı olarak arazi kabiliyeti oldukça gelişmiş. Quadra Lift teknolojili süspansiyonla birlikte bu araç 51 cm lik sudan geçebiliyor, yerden 27 cm yükseliyor, 34 derece yaklaşma, 23 derece tepe ve 27 derece uzaklaşma açısına sahip oluyor. 


İç mekana geçildiğinde eski modeldeki gibi bir dokunmatik ekran bizi karşıladı. Ancak aradaki fark; etrafındaki malzeme kalitesinin selefiyle neredeyse alakası yok... Selefinde kullanılan sert plastikler yerini oldukça kaliteli malzemelere bırakmış. Tek olumsuz yanı, rakiplerine göre daha ucuz hissettiren buton hissiyatları ve buton görüntüleri... Multimedya sistemine geri dönelim; sistem 30 GB kapasitesiyle DVD oynatma, müzik dinleme, navigasyon, vs... gibi özelliklere ve çooook kaliteli bir ses sistemine sahip. 

Orta konsolda en sevdiğim ve elit hissettiren özelliklerin butonları konumlanmış, koltuk soğutma... yaz aylarında ülkemizin batı ve güney kesimlerinde oldukça işinize yarayacak bu özellik ciddi oranda faydalı. koltuk ısıtmanın varlığından ise bahsetmeme gerek yok herhalde...




Vitesin hemen arkasında select terrain sisteminin kontrol butonu bulunuyor. Bu sistem yardımıyla Kar, Çamur, Kaya, Kum, Spor ve Otomatik modda sürüş yapabilirsiniz. Yani aracın arazici genleri size her yolda ilerleyeceğinizi garanti ediyor...







Aracın koltukları oldukça rahat, diz mesafesi yeterli hatta fazla bile.

Oldukça büyük bir bagaj kapasitesi var: 780 Litre.. 






Araç motor konusunda da rakiplerinden asla aşağıda değil. 250 HP lik motor araca yeterli performansı sağlarken, 8.0 sn lik 0-100 hızlanması ise GTI sınıfında mı yoksa bir SUV da mı olduğunuzu sorgulamanıza neden oluyor. Tabiki bunu sağlayan 570 Nm lik Tork ise 1800 Devirden itibaren kullanıcının emrinde...

Herhalde bu dev in ne kadar yaktığını merak ettiniz.. Sandığınız kadar fazla değil. 10L civarında bir tüketim ile testi tamamladım. Bu da bu cüssedeki bir araç için çook normal. WJ kasasına sahip olduğum araçta 2.7 L lik mercedes benz motoru da benzer tüketim değerlerine sahipti, üstelik performans olarak çok daha düşükken...

Konfor ve sürüş konusunda aracın pek eksiği yok. Ancak her yüksek araç gibi Grand Cherokee nin de olmazsa olmaz ı ESP. ard arda girilen virajlarda aracı yolda tutmayı başarıyor. Düz yol konforu gayet iyi olan aracın arazi konforu da oldukça üst seviyede. Yani her türlü ihtiyaca cevap veriyor. Herhangi bir çukura, engebeli yola veya herhangi bir araziye girerken araca birşey olacakmı diye düşünmüyorsunuz. Çünkü diğerleri gibi narin gözükmüyor.

Sonuç olarak Jeep oldukça iddialı bir model yaratmış. Bu Model sayesinde Avrupada da var olmayı amaçlıyor. Zaten Fiat ile yapılan evlilikten başka bir sonuç beklenmemeli..

Her yol koşulunda ilerlemek istiyorsanız ve 100.000 Euro nuz varsa ciddi olarak düşünmeniz gereken bir araç..
















Otomobil Blog Turkiye
Otomobil Blog Türkiye
Grand Cherokee Blog

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder